KONTAKTY

Petro a spol. Yamaha
Sabinovská 1/A
080 01 Prešov
tel: 051/7721144
info@petroaspol.sk

NAJPREDÁVANEJŠÍ

naša cena 9 690 EUR
na sklade

25. 11. 2020

Nový TRACER 9 a TRACER 9 GT

Cesty života

„Cesty života“ sú kľúčovou koncepciou spoločnosti Yamaha v segmente športovo-cestovných motocyklov. Hlavným zámerom je osloviť všetkých jazdcov, ktorých spája rovnaký cieľ. Objavujte nové cesty. Vytvárajte si nové spomienky. Je len málo dopravných prostriedkov, ktoré by sa vyrovnali pocitu úplnej slobody, aký zažívate pri každej jazde na motocykli. A žiadny iný dopravný prostriedok vám ani zďaleka nezaistí také vzrušenie a radosť z jazdy.

Všetky športovo-cestovné motocykle Yamaha sú navrhnuté tak, aby vám umožnili okamžite a s ľahkosťou uniknúť z každodenného sveta a s čistou hlavou si vychutnávať krásu prírody. Teraz musíme byť viac než kedykoľvek predtým všetci schopní okamžite vyraziť von a vytvoriť nový svet, v ktorom budeme mať osud vo vlastných rukách a žiť svoj život naplno.

Cesty života čakajú, že sa pustíte do ich objavovania, získate nové nezabudnuteľné spomienky a popri tom spoznáte nových priateľov. Vďaka celému radu dvoj- a trojkolesových modelov má dynamický segment športovo-cestovných motocyklov Yamaha silu zmeniť spôsob, akým žijeme svoje životy, pretože dokáže všetkým sprístupniť aj tie najvzdialenejšie miesta.
 

Originálny Tracer 900: Dokonalá rovnováha športovej a cestovnej zložky

V roku 2015 prišiel do Európy prvý stroj Yamaha Tracer 900 a zmenil spôsob, akým mnohí jazdci vnímali triedu športovo-cestovných motocyklov. Originálny model Tracer 900, ktorý ponúka vzrušujúci výkon športového motocykla spolu s pôsobivou účelnosťou pri jazde na dlhé vzdialenosti – a je tiež ideálny na jazdu po meste – zaznamenal veľký úspech, pretože dokázal prilákať mnoho nových zákazníkov všetkých vekových skupín a z rôznych prostredí.

Tracer 900, po ktorom v roku 2018 prišiel model druhej generácie, EU4, sa etabloval ako jednotka v triede športovo-cestovných motocyklov a v roku 2019 sa predalo trikrát viac kusov tohto modelu než najbližšieho konkurenčného stroja. Tento mimoriadne prispôsobivý motocykel teraz mnohí považujú za synonymum športovo-cestovného motocykla a patrí k najvýznamnejším modelom v ponuke spoločnosti Yamaha.
 

Úplne nový TRACER 9: Špičková športová všestrannosť

Päť rokov po uvedení pôvodného modelu na trh vytvorila spoločnosť Yamaha úplne nové verzie špičkových viacúčelových motocyklov, ktoré sú navrhnuté tak, aby znova potvrdili postavenie tohto modelu ako najobľúbenejšieho športovo-cestovného stroja a pritiahli k tejto kategórii novú generáciu jazdcov.

Ľahšie, výkonnejšie a mimoriadne všestranné – a teraz aj vybavené tou najvyspelejšou technológiou, akou kedy boli športovo-cestovné motocykle Yamaha vybavené – úplne nové modely TRACER 9 a TRACER 9 GT zostávajú verné filozofii „športového srdca, cestovného ducha“, ktorá z nich v danej triede urobila motocykle číslo jeden. Tieto nové motocykle ponúkajú maximálnu športovú všestrannosť vďaka vzrušujúcemu výkonu v kombinácii s vylepšenou účelnosťou na cestách a lepšími celkovými parametrami.
 

Nový motor CP3 EU5 s objemom 890 cm3: Vzrušujúcejší, účelnejší a všestrannejší

Pohon nového modelu TRACER 9 zaisťuje kompletne prestavaný motor CP3 s technológiou krížového uloženia kľukového hriadeľa s objemom 890 cm3. Je ľahší, výkonnejší a vyspelejší než pôvodná pohonná jednotka, ktorá navždy zmenila imidž triedy športovo-cestovných motocyklov. Naša architektúra CP3 položila základy úplne nového motora.

Vyspelý nový trojvalcový radový motor spĺňajúci normu EU5 má väčší objem 890 cm3 vďaka zväčšeniu vnútorného priemeru o 3 mm a toto významné zvýšenie objemu prispieva k zvýšeniu krútiaceho momentu o 7 %. Kľúčovou vlastnosťou tohto nového motora s väčším objemom je vynikajúce zrýchlenie a schopnosť rýchleho predbiehania vďaka tomu, že oveľa vyšší krútiaci moment 9,5 kg-m/93 Nm dosahuje už pri 7000 ot./min – čo je o 1500 ot./min menej než predtým. Okrem tohto výrazného nárastu lineárneho krútiaceho momentu sa výkon motora s väčším objemom 890 cm3 zvýšil na 119 k pri 10 000 ot./min, čo je o 4 k viac než predtým – a tento motocykel sa tak stal jedným z najvzrušujúcejších, najúčelnejších a najvšestrannejších strojov vo svojej triede.

Pôvodný motor CP3 sa preslávil svojím lineárnym krútiacim momentom, vynikajúcou spoľahlivosťou a úžasnou všestrannosťou, ktorá jazdcom prináša maximálny pôžitok z jazdy v každej situácii – od kľukatých horských ciest až po rýchle otvorené cesty a rušné mestské ulice. Preto sa stal jedným z najúspešnejších technických riešení v 65-ročnej histórii spoločnosti Yamaha. Rýchlejší, výkonnejší a pokročilejší nový motor stroja TRACER 9 je dôstojným nástupcom pôvodného modelu a napriek zvýšeniu objemu v skutočnosti váži o 1700 g menej než doterajší dizajn, čím prispieva k lepšej ovládateľnosti a všestrannosti tohto nového motocykla.

 

Nový rám Deltabox odlievaný metódou CF: Športovejšie jazdné vlastnosti, zvýšená stabilita

Úplne nový, ľahší, kompaktnejší a lepšie ovládateľný rám Deltabox odlievaný pod tlakom metódou CF pre stroj TRACER 9 bol navrhnutý tak, aby zaisťoval maximálnu športovú všestrannosť spolu s vynikajúcim komfortom. Vďaka tomu je tento motocykel vždy pripravený zmeniť svoj charakter podľa nálady jazdca.

Ďalším dôležitým vylepšením na rok 2021 je premiestnenie nového motora CP3 s objemom 890 cm3. Ten sa teraz montuje kolmejšie v uhle 52,3° v porovnaní so 47,5° v prípade predchádzajúceho modelu. Tieto zmeny zlepšujú celkové vyváženie odľahčeného podvozka odlievaného pod tlakom metódou CF a poskytujú lepšiu spätnú väzbu z povrchu v prednej časti motocykla a aj istejší pocit trakcie prednej časti v zákrutách.

Dlhšie výkyvné rameno s vysokou tuhosťou: Zvýšená stabilita, športová obratnosť

Na zaistenie zvýšenej tuhosti a kompaktnejšieho dizajnu nového rámu je TRACER 9 vybavený úplne prepracovaným ľahkým hliníkovým výkyvným ramenom, ktoré sa otáča vo vnútri vonkajšej konštrukcie rámu, na rozdiel od vonkajších otočných bodov predchádzajúceho modelu. Výkyvné rameno modelu TRACER 9 zvonku pripomína dizajn použitý pri modeli 2021 MT-09, v skutočnosti je však o 60 mm dlhšie a má rázvor 1 500 mm – rovnaký ako pri predchádzajúcom modeli Tracer 900.

 

Možnosť prepravy 3 plných kufrov: Zvýšená flexibilita a všestrannosť

Na nový model TRACER 9 možno upevniť celkovo tri pevné kufre, čím sa optimalizuje jeho všestrannosť a účelnosť pri cestovaní. Na tento motocykel možno upevniť akúkoľvek kombináciu bočných kufrov a horného kufra. Bočné kufre využívajú systém „Floating Stay“ na zvýšenie stability vo vysokej rýchlosti a elimináciu pohybu batožiny na motocykli. Upevnenie horného kufra uľahčuje jednodielny ochranný rám. Vďaka svojej nižšej hmotnosti a zvýšenej pevnosti je celkové užitočné zaťaženie úplne nového rámu jazdcom a batožinou na úrovni 193 kg – čo predstavuje 7 % nárast nosnosti.

 

Špičkové elektronické asistenčné systémy: 6-osová jednotka IMU na zaistenie maximálnej ovládateľnosti

6-osová inerciálna meracia jednotka (IMU) spoločnosti Yamaha pôvodne vyvinutá pre model R1 nebola v kategórii športovo-cestovných motocyklov Yamaha nikdy predtým dostupná. Neustále meria zrýchlenie modelu TRACER 9 v predo-zadnej osi, vertikálnej osi, v smere vľavo-vpravo, ale aj uhlovú rýchlosť pri náklone, šmyku a vybočení stroja.

Od svojho uvedenia na modeli R1 v roku 2015 sa táto 6-osová jednotka IMU ďalej rozvíjala a jednotka, ktorú využíva nový model TRACER 9, je teraz o 50 % menšia a o 40 % ľahšia. Toto vyspelé zariadenie IMU neustále odosiela údaje do jednotky ECU, ktorá vypočítava všetky dáta v reálnom čase a účinne riadi systém kontroly trakcie (TCS) nového modelu Tracer, rovnako ako jeho systém riadenia sklzu (SCS), systém kontroly zdvíhania predného kolesa (LIF) a systém regulácie brzdenia (BC).

 

Systém kontroly trakcie (TCS)

Ak sa počas zrýchlenia zaznamená akákoľvek potenciálna strata trakcie zadnej pneumatiky, údaje z jednotky IMU informujú jednotku ECU, aby aktivovala systém TCS citlivý na uhol náklonu a na okamih obmedzila hnaciu silu, pokiaľ sa neeliminuje preklz zadného kolesa. Tento inteligentný systém zasahuje v troch zvyšujúcich sa úrovniach so zväčšujúcim sa uhlom náklonu, čím dáva jazdcovi na stroji Tracer 9 istotu pri akcelerácii na mokrom alebo klzkom povrchu vozovky.

 

Protišmykový systém (SCS)

Keď údaje z jednotky IMU predpovedajú sklz zadnej pneumatiky do strany, ECU zodpovedajúcim spôsobom upraví úroveň výkonu, kým sa nezabezpečí úplná stabilita. Systém SCS možno nastaviť na niektorú z troch úrovní zasahovania a v prípade potreby ho možno úplne vypnúť.

 

Systém kontroly zdvíhania predného kolesa (LIF)

Systém LIF umožňuje jazdcovi udržať vysokú úroveň kontroly nad šasi počas agresívnej akcelerácie úpravou miery zdvíhania predného kolesa, ktoré zaznamená jednotka IMU. Rovnako ako v prípade SCS aj systém LIF má tri voliteľné úrovne zasahovania a jazdec ho môže aj vypnúť.

 

Tri nastavenia režimu TCS/SCS/LIF

Aby bol celý systém ľahko pochopiteľný a ovládateľný, majú jazdci na stroji TRACER 9 k dispozícii tri nastavenia režimu. V režime 1 sa systémy TCS, SCS a LIF predvolene nastavia na úroveň 1, čo je najnižšia úroveň zasahovania navrhnutá pre športovú a agresívnu jazdu. Pri výbere režimu 2 sa systémy TCS, SCS a LIF prednastavia na úroveň 2, ktorá predstavuje mierne zasahovanie a vyhovuje širokej škále rôznych podmienok. A napokon je tu režim 3, ktorý prináša možnosť manuálneho nastavenia, čím umožňuje jazdcovi vybrať si ľubovoľnú kombináciu z 3 nastavení systému TCS, 3 nastavení a vypnutia systému SCS a 3 nastavení a vypnutia systému LIF. K dispozícii je teda celkovo 48 rôznych kombinácií.

 

Systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)

TRACER 9 je tiež vybavený systémom regulácie brzdenia (BC) s 2 režimami, ktorý zaisťuje zvýšenú stabilitu rámu pri núdzovom brzdení. Údaje z jednotky IMU sa neustále analyzujú a keď jazdec vyvíja nadmerný pákový tlak na prednú alebo zadnú brzdu, systém BC tlak automaticky moduluje.

Jazdec si môže vybrať jeden z dvoch režimov: BC1 je štandardný aktívny režim ABS, ktorý zabraňuje zablokovaniu kolies pri núdzovom brzdení pri jazde v zvislej priamej polohe. Keď je systém nastavený na režim BC2, ponúka ešte vyššiu úroveň zasahovania reguláciou brzdného tlaku, keď jednotka IMU zistí, že rám pravdepodobne stratí stabilitu v situáciách, ako je náhle brzdenie v zákrute.

 

Yamaha D-Mode: Štyri prevádzkové režimy pre každú situáciu

Systém Yamaha D-Mode ponúka jazdcovi na stroji TRACER 9 celkovo štyri jazdné režimy, ktoré vyhovujú najrôznejším jazdným situáciám pri športovej a cestovnej jazde – o jeden viac než v prípade predchádzajúceho modelu. Režim 1 poskytuje ostrejšiu a agresívnejšiu odozvu motora, režim 2 predstavuje všestranné nastavenie pre rôzne situácie, režim 3 sa vyznačuje jemnejším charakterom jazdných vlastností a je ideálny na uvoľnenú jazdu, a nový režim 4 sa ideálne hodí na jazdu za mokra.

 

Tempomat: Spríjemnenie dlhších ciest

Stroj TRACER 9 je teraz štandardne vybavený tempomatom, ktorý funguje podobne ako systém použitý v predchádzajúcom modeli GT, vďaka čomu sú dlhšie cesty ešte uvoľnenejšie a príjemnejšie.

Tempomat možno aktivovať pri jazde rýchlosťou od 50 km/h pri použití aspoň 4. prevodového stupňa. Po výbere rýchlosti ho možno nastavovať nahor a nadol v krokoch po 2 km/h jediným stlačením spínača alebo jeho dlhším podržaním. Systém možno okamžite deaktivovať brzdami, spojkou alebo otočením rukoväti dopredu pri zatvorenej škrtiacej klapke.

 

Nový palivový systém: Zvýšený dojazd nad 350 km a mohutnejší výkon

Ďalšou dôležitou zmenou v prípade modelu na rok 2021 je úplne nový systém prívodu paliva stroja TRACER 9, ktorý je vybavený palivovými vstrekovačmi namontovanými na strane škrtiacej klapky – zatiaľ čo predtým boli osadené priamo na hlave valcov. Spolu s použitím nových ľahkých vnútorných súčastí motora zvyšuje nová konštrukcia prívodu paliva účinnosť spaľovania a pomáha dosiahnuť pozoruhodné zníženie spotreby paliva o 9 %, vďaka čomu sa dojazd športovo-cestovného stroja pri 18-litrovej palivovej nádrži predĺži nad 350 km, pričom netreba zvyšovať hmotnosť stroja väčšou palivovou nádržou.

 

Systém elektronického ovládania plynu APSG: Lepšia odozva a spoľahlivosť

Systém Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) modelu TRACER 9 ťaží z vyspelej technológie vyvinutej pre model R1M v podobe nového systému APSG (Accelerator Position Sensor Grip) – systému elektronického ovládania plynu, ktorý prispieva k zníženiu celkovej hmotnosti motocykla a ponúka lepšiu odozvu a spoľahlivosť.

 

Nové účinnejšie nasávanie a výfuk: Nižšia hmotnosť, viac vzrušenia!

List technických údajov každého motocykla môže veľa napovedať o jeho jazdných vlastnostiach. Samotné čísla však nedokážu vyjadriť všetko. Motor CP3 je známy svojou podmanivou kombináciou lineárneho krútiaceho momentu a vynikajúcim zvukom výfuku. Konštruktéri spoločnosti Yamaha venovali veľa úsilia tomu, aby jazda na stroji TRACER 9 prinášala ešte viac vzrušenia pri každej rýchlosti.

TRACER 9 je vybavený novým 1,5-komorovým výfukom s dvoma koncovkami. Spolu s prepracovanými zbernými rúrami z nehrdzavejúcej ocele je hmotnosť kompletného výfuku o 1 400 g nižšia než predtým, čo významne prispieva k centralizácii hmoty a ešte svižnejšej jazde.

 

Prepracovaná prevodovka s vylepšenou antihoppingovou klznou spojkou: Lepšia odozva, plynulejšie radenie

TRACER 9 sa vyznačuje mierne vyšším prevodovým pomerom na 1. a 2. prevodovom stupni, ktorý zodpovedá vyššiemu krútiacemu momentu nového motora pri nižších otáčkach, a na zaistenie plynulejšieho radenia prevodových stupňov bola prepracovaná radiaca vidlica. Úpravami prešla aj antihoppingová klzná spojka vrátane použitia nového materiálu na trecích lamelách a úpravy uhla vačky, aby sa dosiahol ľahší ťah páky a jemnejšia odozva rámu pri podraďovaní, čo zaistí plynulejšiu, uvoľnenejšiu a uspokojivejšiu jazdu.

 

Uchytenie motora podľa typu stroja: Zvýšená stabilita pri plnom zaťažení

Zatiaľ čo celkový dizajn rámu stroja TRACER 9 využíva ako základ nový model MT-09, technici spoločnosti Yamaha vyvinuli celý rad súčastí špecifických pre daný model, ktoré významne prispievajú k dosiahnutiu vynikajúcej stability pri jazde v priamom smere a obratnosti v zákrutách, keď je stroj plne zaťažený.

Uchytenie motora určené pre model TRACER 9 prešlo dôsledným vývojom Kanno Hyoka, – ktorý na hodnotenie výkonu motocykla využíva postrehy a spätnú väzbu testovacích jazdcov. Vďaka hrubšej konštrukcii, ktorá je v prípade modelu TRACER 9 jedinečná, ľavá a pravá bočná montážna konzola motora, rovnako ako aj horné upevnenie majú zaistiť, aby motor, ako namáhaný člen tejto zostavy pomáhal vytvoriť vynikajúce vyváženie tuhosti na dosiahnutie optimálnych jazdných vlastností aj pri preprave spolujazdca a troch kufrov.

Dizajn novej generácie: Svižný, kompaktný stroj s minimalistickým štýlom kapotáže

Nový TRACER 9, ktorý má kompletne prepracovanú kapotáž, sa usiluje nadviazať na vynikajúci úspech najpredávanejšieho modelu segmentu športovo-cestovných strojov v Európe tým, že ponúka ešte športovejšie, dynamickejšie a všestrannejšie prevedenie.

Usporiadanie a tvar batožinového systému s 3 batožinami je veľmi starostlivo premyslený a celkový vzhľad horného a bočných kufrov je navrhnutý tak, aby dopĺňal športový a dynamický charakter motocykla.

Kľúčovou vlastnosťou nového modelu Tracer 9 je silueta „šípky“ tvorená čelným sklom, prednou kapotážou a krytom palivovej nádrže, ktorá motocyklu dáva nový dynamický a účelný vzhľad, a nové kompaktné jednoosové dvojité predné LED svetlomety – spoločne s celkovým LED osvetlením a dvojitými TFT prístrojmi –, ktoré posilňujú technologicky vyspelý vzhľad motocykla a podčiarkujú vysokú celkovú špecifikáciu modelu TRACER 9.

Kompletné LED osvetlenie: Vynikajúca viditeľnosť s novým dynamickým štýlom

Nové jednoosové dvojité „skryté“ predné LED svetlomety sú zapustené do aerodynamickej prednej kapotáže a dodávajú tejto novej generácii športovo cestovných motocyklov odvážny a výrazný nový vzhľad, ktorý podčiarkuje ich skutočne dynamický a športový charakter. Jedna jednotka predných LED svetlometov zaisťuje stretávacie svetlá a druhá diaľkové svetlá, ktoré sú navrhnuté tak, aby poskytovali vynikajúce osvetlenie smerom dopredu s rovnomerným rozptylom svetla, ktoré je na okrajoch mäkšie a teda aj príjemnejšie pre oči jazdca. Nový dynamický vzhľad zahŕňa aj dvojité obrysové LED svetlá, ktoré posilňujú impozantný výzor motocykla TRACER 9.

Úplne nový dizajn koncových LED svetiel je pre modely TRACER úplne typický a má špecificky rezané vnútorné šošovky, ktoré vyžarujú jemnejšie zadné a brzdové svetlo s trojrozmerným efektom, čo podčiarkuje ultramoderný štýl motocykla. Kompletné LED osvetlenie dopĺňajú kompaktné a ľahké LED smerové svetlá.

Dva 3,5-palcové plnofarebné TFT prístroje: Prehľadné a komplexné informácie

Úplne nový dvojitý 3,5-palcový multifunkčný TFT prístroj zobrazuje údaje úplne prehľadne a jazdcovi ponúka intuitívne rozhranie, ktoré oddeľuje zásadné informácie o chode stroja od funkčných prevádzkových informácií.

Kľúčové informácie o chode stroja sa zobrazujú na ľavej obrazovke vrátane viacfarebného stĺpcového otáčkomera, ktorého farba sa mení so zvyšujúcimi sa otáčkami, a aj digitálneho rýchlomera, palivomera, zaradeného prevodového stupňa a indikátora režimu TCS. Ľavú obrazovku možno prepnúť do režimu TCS a okna nastavení, čo umožňuje jazdcovi vybrať si požadovaný režim zasahovania elektronických asistenčných systémov. Pravá obrazovka sa potom delí na štyri samostatné časti, z ktorých každá zobrazuje rad informácií, ako je počítadlo najazdených kilometrov, dve denné počítadlá kilometrov, teplota a ďalšie údaje.

Ultraľahké kované kolesá Yamaha SpinForged: Zvýšená obratnosť a jednoduchšia ovládateľnosť

Kolesá SpinForged s 10 lúčmi a nápravy s veľkým priemerom použité v prípade nového modelu TRACER 9 sú o 700 g ľahšie než predtým a toto výrazné zníženie neodpruženej hmotnosti pozitívne prispieva k svižným jazdným vlastnostiam motocykla, jednoduchému riadeniu a odpruženiu s výbornou odozvou.

Optimalizované nastavenia závesu kolies: Plynulá, stabilná a pohodlná jazda

Model TRACER 9 je vybavený novou 41 mm prednou vidlicou, ktorá je plne nastaviteľná a umožňuje rýchle prispôsobenie prevládajúcim jazdným podmienkam a prepravovanému nákladu. Vidlica je o 30 mm kratšia než v prípade predchádzajúcej konštrukcie, aby zodpovedala nižšej rúrke hlavy na ráme odlievanom pod tlakom metódou CF.  

Systém zadného odpruženia má nastaviteľný zadný tlmič a je vybavený novým tiahlom, ktoré bolo prepracované s cieľom zaistiť efektívnejšie využitie priestoru, ktoré by zodpovedalo revidovanému dizajnu rámu a výkyvného ramena.

 

Strategická poloha pri jazde: Upraviteľná pre rôznych jazdcov a jazdné situácie

Priestranné a strategické sedenie pre jazdca na motocykli TRACER 9 zaisťuje najvyššiu úroveň pohodlia a jeho ergonómiu možno ľahko upraviť tak, aby vyhovovala rôznym postavám a štýlom jazdy. Novo vyvinuté sedadlo jazdca je namontované o 15 mm nižšie než v prípade predchádzajúceho modelu a umožňuje jednoduché dvojpolohové nastavenie výšky bez použitia nástrojov. Ďalšie zmeny v ergonómii možno vykonať nastavením stúpadiel o 15 mm nahor alebo nadol a aj polohu riadidiel možno posunúť smerom dopredu o 9 mm a hore o 4 mm obrátením smeru svoriek riadidiel, čo umožňuje vytvoriť celkovo 8 rôznych jazdných polôh.

 

Väčšie plne nastaviteľné čelné sklo: Väčší komfort, menšia únava

Na zvýšenú ochranu proti vetru a zníženie únavy spôsobené nárazmi vzduchu pri dlhších jazdách je model TRACER 9 vybavený veľkým čelným sklom, ktoré možno nastaviť celkovo o 50 mm v 10 krokoch po 5 mm. Pred vetrom a počasím pomáhajú chrániť aj kompaktné a ľahké chrániče riadidiel.

 

Radiálny predný hlavný brzdový valec v štýle modelu R1: Viac výkonu s lineárnym riadením

Model TRACER 9 je skonštruovaný na základe extrémne vysokých štandardných špecifikácií a úplne nový model na rok 2021 je vôbec prvým športovo-cestovným motocyklom Yamaha vybaveným prednou brzdou s radiálnym hlavným valcom v štýle modelu R1. Tento špičkový brzdový systém triedy superšportov, vyrobený spoločnosťou Nissin, je vybavený piestom, ktorý sa pohybuje rovnobežne so zdvihom brzdovej páky, čím poskytuje lineárnejší brzdný účinok a zabezpečuje vyššiu úroveň ovládateľnosti.

 

Nové pneumatiky Battlax T32: Vynikajúci výkon na mokrej aj suchej vozovke

Spoločnosti Yamaha a Bridgestone spoločne vyvinuli nové pneumatiky Battlax T32 Sport Touring špeciálne určené pre model TRACER 9. Ich cieľom bolo vytvoriť novú pneumatiku, ktorá by poskytovala vynikajúci výkon za mokra aj za sucha spolu s vynikajúcou životnosťou a výrazným výkonom pri jazde v priamom smere, čo sú kvality zodpovedajúce všestrannému charakteru tohto nového športovo-cestovného motocykla. Kombinácia prednej pneumatiky 120/70ZR17 a zadnej pneumatiky 180/55ZR17 poskytuje dobrú spätnú väzbu a pocit väčšej presnosti, čo jazdcovi umožňuje vychutnať si maximálnu športovú všestrannosť motocykla TRACER 9 bez ohľadu na počasie.

 

TRACER 9

Technické parametre

  • Nový radový 3-valcový motor, 890 cm3, 4 ventily, DOHC, chladený kvapalinou, EU5
  • Nižšia hmotnosť a zvýšený výkon v celom rozsahu otáčok
  • 7 % zvýšenie maximálneho krútiaceho momentu pri nižších otáčkach
  • Zvýšenie maximálneho výkonu o 4 k
  • Ľahší a pevnejší hliníkový rám Deltabox odlievaný pod tlakom metódou CF
  • Celkové zníženie hmotnosti o 2 kg na zaistenie vyššej svižnosti
  • Nové ľahké hliníkové výkyvné rameno
  • Štýl novej generácie, dokonalá kombinácia športového štýlu a cestovných funkcií
  • Kompletné LED osvetlenie so skrytými svetlometmi a charakteristickým koncovým svetlom modelu TRACER
  • Zdokonalená asistenčná antihoppingová klzná spojka
  • Ľahká a kompaktná nová 6-osová jednotka IMU prvý raz použitá na športovo-cestovnom stroji Yamaha
  • Systémy podpory sledujúce náklon jazdca: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania
  • Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)
  • Systém D-MODE s prepínateľnými prevádzkovými režimami motora
  • Nové mimoriadne ľahké 17-palcové kolesá SpinForged s 10 lúčmi
  • Plne nastaviteľná vidlica KYB® 41 mm USD s optimalizovaným nastavením
  • Nastaviteľný zadný tlmič KYB® s revidovaným nastavením a novým prepákovaním
  • Dvojica plnofarebných 3,5-palcových TFT prístrojov s diaľkových spínačom na riadidlách
  • Radiálny predný hlavný valec, 298 mm dvojité predné kotúče

Úplne nový model TRACER 9 GT: najvyššia špecifikácia ako súčasť výbavy

Nový TRACER 9 GT je model s najvyššími parametrami v rade športovo-cestovných motocyklov Yamaha na rok 2021 a ponúka celú škálu vyspelých technológií a doplnkovej výbavy, ktoré zaisťujú ešte luxusnejšiu jazdu zákazníkom, ktorí vyžadujú tú najvyššiu špecifikáciu športovo-cestovného motocykla.

Pevné bočné kufre: Pridaná funkčnosť, ktorá má štýl

Model TRACER 9 GT sa dodáva s úplne novými pevnými kuframi, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy, čo znamená, že motocykel je od prvého dňa pripravený vyraziť na výpravu po cestách života. Do každého z kufrov sa vojde integrálna prilba a upevňuje sa k odolnému oceľovému podsedadlovému rámu motocykla pomocou plne plávajúceho nosného systému, ktorý absorbuje akékoľvek chvenie spôsobené vetrom alebo povrchom na zaistenie prirodzeného pocitu z jazdy. Farebné bočné panely zodpovedajú povrchovej úprave motocykla a zaisťujú plne integrovaný vzhľad.

Elektronicky riadené odpruženie KYB: Maximálne pohodlie s presnou odozvou

Spoločnosti Yamaha a KYB spoločne vyvinuli elektronicky riadený poloaktívny systém odpruženia pre model TRACER 9 GT, ktorý poskytuje maximálny jazdný komfort v spojení s pocitom presného kontaktu s vozovkou. Toto vysoko pokročilé odpruženie oficiálne známe ako KYB Actimatic Damper System (KADS), generuje oveľa širší rozsah tlmiacej sily než bežné odpruženie a je schopné okamžite reagovať na meniace sa jazdné podmienky s cieľom dosiahnuť optimálny jazdný výkon.

Využitie tohto poloaktívneho systému odpruženia bolo možné vďaka novej jednotke IMU tohto motocykla, ktorá pracuje v spojení s jednotkou ECU a aj s jednotkou hydrauliky (HU) a riadiacou jednotkou odpruženia (SCU) pri výpočte optimálneho nastavenia odpruženia pre danú jazdnú situáciu: Rýchlu alebo pomalú, za mokra alebo za sucha, na hladkom alebo hrboľatom povrchu, s jedným alebo dvoma jazdcami.

Výhodou solenoidového systému je schopnosť vykonávať extrémne rýchle úpravy nastavenia tlmenia a zvláda malé aj veľké zmeny. 6-osová jednotka IMU neustále analyzuje a vypočítava údaje a môže signalizovať jednotke ECU, aby upravila nastavenie tlmenia s cieľom zachovať stabilitu rámu pri všetkých rýchlostiach, čím systém KADS dopĺňa zručnosti jazdca na zabezpečenie príjemnejšej a zábavnejšej jazdy na športovo-cestovnom stroji.

Systém KADS možno použiť v dvoch režimoch: A-1 je športový režim, ktorý je navrhnutý tak, aby poskytoval pevné odpruženie s výbornou odozvou pri rýchlej jazde na suchej vozovke, no dokáže sa prispôsobiť aj mokrým podmienkam. Systém možno prepnúť do režimu A-2 navrhnutého tak, aby umožňoval pružnejšiu a pohodlnejšiu jazdu na hrboľatom alebo členitom povrchu, čo z neho robí ideálnu voľbu na dlhšie a uvoľnenejšie jazdy.

Systém rýchleho radenia (QSS) vyšších a nižších prevodových stupňov: Plynulejšia a rýchlejšia zmena prevodových stupňov

Na radenie vyšších a nižších prevodových stupňov bez spojky je model TRACER 9 GT vybavený novým systémom rýchleho radenia (QSS). Senzor na radiacej tyči sníma pohyb radiaceho pedála a jednotka ECU preruší prenos hnacieho krútiaceho momentu na prevodovku, aby umožnila plynulé a rýchle radenie vyšších aj nižších prevodových stupňov.

 

LED svetlá na jazdu v zákrutách: Zvýšená viditeľnosť a znížená únava jazdca

Model TRACER 9 GT je vybavený veľmi vyspelým inteligentným systémom svetiel na prisvietenie zákrut, ktorý je naprogramovaný tak, aby nasvietil cestu pred vami, keď jednotka IMU zaznamená, že sa stroj nakláňa o viac než 7° a jeho rýchlosť je minimálne 5 km/h.

Kľúčovou vlastnosťou tohto dizajnu LED svetiel na nasvietenie zákrut je to, že veľmi rýchle výpočty a procesný výkon jednotky IMU umožňujú systému zvýšiť intenzitu svetiel v zákrutách, v súlade so zväčšujúcim sa uhlom náklonu, čo jazdcovi pri jazde v noci zabezpečuje jasné zorné pole. Model TRACER 9 GT je len druhou Yamahou, ktorá je po stroji FJR1300AE vybavená svetlami na nasvietenie zákrut, a na rozdiel od systému FJR, ktorý sa skladal z troch LED svetiel na každej strane kapotáže, dizajn motocykla TRACER 9 GT tvorí jediné LED svetlo umiestnené nad každým z dvoch obrysových svetiel.

 

Ohrievače rukovätí: Celoročne komfortná jazda

Ruky jazdca môžu vo vetre stuhnúť aj v chladnom letnom dni. Ohrievače rukovätí motocykla TRACER 9 GT možno presne nastaviť v rozsahu 10 nastavení pomocou rolovacieho kolieska a dosiahnuť tak optimálnu teplotu. Špeciálne tvarované rukoväti majú tenšiu gumu, ktorá umožňuje efektívny prenos tepla a udržiava ruky zahriate bez ohľadu na počasie.

 

Špeciálne farebné a grafické prevedenie: Prémiový vzhľad a štýl

Prémiový model TRACER 9 GT je k dispozícii v rovnakých farbách ako štandardný model, ale navyše sa ponúka aj v exkluzívnej povrchovej úprave Yamaha Icon Performance inšpirovanej strojom Yamaha R1M – motocyklom, ktorý sa stal priekopníkom väčšiny vyspelých elektronických technológií na tomto špičkovom športovo-cestovným stroji.

zdroj: tlačová správa Yamaha Motor